1. WYSZUKIWANIE I WYBÓR AUTA

Na podstawie Państwa kryteriów, oczekiwań i budżetu pomagamy w poszukiwaniach i wyborze najlepszego samochodu. Przesyłamy propozycje licytacji na portalach aukcyjnych takich jak COPART czy IAAI. Opiniujemy także auta, które sami Państwo wyszukają. Po wybraniu samochodu, zajmujemy się jego wyceną. Wyliczamy koszty zakupu, transportu, wszelkich formalności oraz ewentualnej naprawy. Przed przystąpieniem do licytacji pojazdu, sprawdzamy jego historię i dokumentację na podstawie płatnych raportów  takich jak CARFAX, EPICVIN czy AUTOCHECK. Przez cały ten czas jesteśmy do Państwa dyspozycji i chętnie wspieramy Was radą i naszym doświadczeniem, staramy się rozwiązać wszelkie wątpliwości.

2. LICYTACJA

Wszystkie samochody licytujemy do ustalonej z Państwem kwoty maksymalnej. Dzięki naszemu doświadczeniu jesteśmy w stanie określić z dużym prawdopodobieństwem kwotę za jaką auto zostanie wylicytowane oraz jaki będzie jego finalny koszt. Jeżeli po zapoznaniu się z kosztami i zasadami będą Państwo zdecydowani przystąpić do licytacji, następuje podpisanie umowy pomiędzy dwoma stronami. Kolejnym krokiem jest wpłata kaucji wysokości równoważnej 10% ustalonej kwoty licytacji. Jest to niezbędne, ponieważ w przypadku wycofania się klienta po wylicytowaniu pojazdu i braku zapłaty, dom aukcyjny pobierze od nas karę finansową. W przypadku nie wygrania aukcji, kaucja jest zwracana w przeciągu dwóch dni lub pozostaje na poczet kolejnych licytacji. Nie ma żadnego limitu dotyczącego ilości licytowanych przez nas dla Państwa pojazdów.

3. PŁATNOŚĆ

Wygrywając aukcję klient  jest zobowiązany wpłacić pełną kwotę licytacji oraz prowizję dla domu aukcyjnego w ciągu 2 dni roboczych. Jest to warunek konieczny, aby uniknąć dodatkowo naliczonych opłat.

4. TRANSPORT

Po zaksięgowaniu środków w USA, pojazd jest odbierany z placu aukcyjnego i transportowany do najbliższego portu. Tam wykonane zostaną dodatkowe zdjęcia dla Klienta. W kolejnym kroku następuje załadunek do kontenera i pojazd rozpoczyna drogę morską do portu w Europie (Rotterdam lub Bremerhaven)

5. ODPRAWA CELNA

Po przybyciu auta do portu i rozpakowaniu kontenera w agencji celnej, dostajemy kolejne zdjęcia z rozładunku. W imieniu klienta organizujemy opłaty celno-skarbowe. Po zakończeniu procedury celnej klient jest zobowiązany do przelewu należnej kwoty na  konto agencji celnej

6. TRANSPORT DO POLSKI

Samochód dostarczany jest pod wskazany przez Państwo adres w Polsce. Miejsce to musi gwarantować bezproblemowy dojazd kierowcy. Ewentualnie samochód przewieziemy zostanie  do naszego warsztatu.

7. NAPRAWA SAMOCHODU

Jeżeli wybiorą Państwo usługę importu auta oraz jego naprawę/konwersję „na gotowo” wówczas auto z portu trafia do jednego z naszych warsztatów. Zajmujemy się całym procesem naprawy także zakupem potrzebnych części. Przez cały ten czas są Państwo na bieżąco informowani o kosztach i postępach prac. Wszelkie wydatki są z Państwem konsultowane. Samochód  przejdzie także konwersję świateł, które zostaną przystosowane do warunków europejskich. Po naprawie przeprowadzimy przegląd auta w Stacji Kontroli Pojazdów, a Państwo będą mogli je zarejestrować.

8. REJESTRACJA SAMOCHODU

Po naprawie auta, przeprowadzany jest  przegląd techniczny. Klient po tym otrzymuje od nas wszystkie niezbędne dokumenty do rejestracji samochodu. Tablice rejestracyjne i dowód można do nas wysłać kurierem lub przywieźć w dniu odbioru auta

9. ODBIÓR AUTA

Odbierasz auto przygotowane do jazdy.

 

CENA SPROWADZENIA AUTA Z USA TO:

PODATEK VAT

W zależności od portu docelowego podatek może wynosić od 19 do 23%. W przypadku sprowadzenia auta do Niemiec zapłacisz 19% podatku VAT, 21%, gdy Twoje auto trafi do holenderskiego portu. Najtańszy podatek jest za zakup zabytkowego pojazdu i wynosi od 7 do 9% w zależności od kraju.

  • 19% w Niemczech
  • 21% w Holandii
  • 23% w Polsce
  • 7-9% pojazd zabytkowy (w zależności od kraju)

AKCYZA

Wysokość akcyzy uzależniona jest od pojemności silnika importowanego samochodu  i wynosi

  • 3,1% – pojemności do 2.0L
  • 1,55% – pojemności do 2.0L z silnikiem hybrydowym HEV oraz MHEV
  • 18,6% –  pojemności powyżej 2.0L
  • 9,3% –  pojemności powyżej 2.0l do 3.5l z silnikiem hybrydowym HEV, MHEV oraz PLUG-IN
  • 0%   – pojemności do 2.0L z silnikiem hybrydowym typu PLUG-IN, auta elektryczne, samochody zabytkowe

CŁO

  • samochody osobowe i quady –  10%
  • auta zabytkowe 0%
  • motocykle 6%
  • samochody ciężarowe – 22%

OPŁATY ZWIĄZANE Z LICYTACJĄ POJAZDU

Domy aukcyjne wymagają opłaty aukcyjnej. Wysokość uzależniona jest od  wartości licytowanego pojazdu i wynosi od kilkuset dolarów.

OPŁATA ZA SPROWADZENIE AUTA

VANIMPORT za całą usługę importu auta pobiera jednorazową opłatę prowizyjną w wysokości 2000zł. W przypadku usługi naprawy auta na gotowo jest to koszt 5000-8000 zł ( w zależności od zakresu naprawy)

OPŁATY TRANSPORTOWE

  • od 150$ – opłaty za transport lądowy z placu aukcyjnego do wybranego portu ( zależne od odległości )
  • od 500$ – opłaty za fracht morski samochodu osobowego

KAUCJA

Stanowi ona zabezpieczenie finansowe transakcji. Jest ona niezbędna, ponieważ w przypadku wycofania się klienta po wylicytowaniu pojazdu i braku zapłaty, dom aukcyjny pobierze od nas karę finansową. W przypadku nie wygrania aukcji, kaucja jest zwracana w przeciągu dwóch dni lub pozostaje na poczet kolejnych licytacji. Nie ma żadnego limitu dotyczącego ilości licytowanych przez nas dla Państwa pojazdów.

  • kaucja – 10% ustalonej kwoty licytacji

DOSTOSOWANIE AUTA DO POLSKICH PRZEPISÓW

Import auta z USA wiąże się z dostosowaniem go do polskich warunków i przepisów.

  • zmiana licznika z mil na km – najczęściej wystarczy przeprogramowanie samochodu, wiele samochodów ma także dwie skale
  • modyfikacja światła mijania – w amerykańskich pojazdach są one symetryczne, natomiast u nas muszą być skierowane w stronę pobocza aby je lepiej oświetlać
  • tylne kierunkowskazy –zmiana z koloru czerwonego na żółty lub pomarańczowy
  • wyposażenie auta w światło przeciwmgielne z tyłu

Rejestracja auta z USA

Planujesz kupić samochód z USA i nie wiesz co robić i gdzie jechać, aby go zarejestrować? Korzystając z naszych usług na każdym etapie  pomożemy i pokierujemy Cię z właściwymi dokumentami do odpowiedniego urzędu. Część formalności załatwiamy za klienta

Wymagane dokumenty rejestracyjne pojazdu:

  • Faktura zakupu lub umowa kupna-sprzedaży
  • Title, czyli dowód rejestracyjny
  • Potwierdzenie opłacenia akcyzy
  • Potwierdzenie dokonania opłat celnych
  • Polski przegląd techniczny
  • dowód osobisty lub paszport

Dokumenty z USA oraz opłaty celne należy mieć  przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego (dokumenty w oryginale). Na życzenie klienta załatwiamy to za niego.

Zanim pojazd zostanie zarejestrowany w Polsce, musi przejść przegląd techniczny. Podczas badania sprawdzany jest m.in. stan opon i hamulców, światła i sygnały, stan podwozia i zawieszenia oraz poziom emisji spalin.

Po zdobyciu wszystkich dokumentów należy udać się do Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców, gdzie należy złożyć wniosek i dokumenty wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej. Wniosek o rejestrację można złożyć także online za pośrednictwem strony internetowej Rady Miasta lub przesłać wniosek pocztą.

Korzystając z naszych usług otrzymujesz profesjonalną opiekę i wsparcie na każdym etapie zakupu auta.

Rejestracja amerykańskiego auta musi nastąpić w ciągu 30 dni od dnia jego nabycia.

W ciągu 14 dni od nabycia auta z USA trzeba uregulować opłatę celną oraz opłatę z tytułu VAT

W ciągu 30 dni należy zapłacić akcyzę.